Veelgestelde vragen
Je kan steeds langs komen, de receptie is geopend van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:30 en op zaterdag van 09:00 tot 12:00. U kunt ons ook telefonisch bereiken op +32 (0)89 50 00 11.
Dat hangt natuurlijk sterk af van wat u juist wil stockeren, maar om een idee te geven geven we hier enkele richtwaarden. Het komt er vooral op aan zoveel mogelijk uit elkaar te halen en goed te stapelen.
1m² - 4 m² | Dozen en eventueel wat klein meubilair / klein archief |
4m² - 6 m² | Inboedel van bijv. 1-2 kamerwoning / archief / opslag bij verbouwing |
6m² - 12m² | Inboedel van ééngezinswoning / groot archief / bedrijfsgoederen |
12m² en groter | Inboedel van grote woning / uitgebreid archief / bedrijfsgoederen / bedrijfsvoorraad |
We werken met maandelijkse contracten die elke kalendermaand automatisch verlengd worden, totdat wij een schriftelijke opzegging van u ontvangen. De opzegtermijn is twee weken voor het begin van een nieuwe periode.
Heeft u de ruimte maar een week nodig? Geen probleem, dit kan ook. U geeft dit dan door bij het afsluiten van het contract (geldt wel een ander tarief).
Er is een uitgebreide alarminstallatie die zorgt voor een voortdurende bewaking, 24/24 uur. Hierbij staan verschillende camera's opgesteld die het domein en het gebouw continu in het oog houden. Verder is er natuurlijk ook een brandalarmsysteem. Zowel het domein als het gebouw zijn alleen toegankelijk voor klanten met een unieke code en elke unit is afgesloten door een cilinderslot.
Sommige units zijn veel gevraagd (zoals de direct toegankelijke "buiten-units"). Als je al weet welke oppervlakte je nodig hebt, kan je deze al op voorhand vastleggen. U betaalt pas vanaf het moment dat uw contract start.
Kom gewoon langs tijdens de openingsuren en wij laten u weten wat er nog beschikbaar is. Graag tonen we u de verschillende groottes en zodra u een keuze heeft gemaakt kan de unit in gebruik worden genomen. Na het opstellen van het contract en betalen van de eerste factuur kan u zelfs onmiddellijk beschikken over de ruimte.
Uw contract kan op om het even welke dag starten. Wanneer u bij ons een contract afsluit, kiest u zelf op welke datum u dit wenst te laten beginnen (bv. vanaf de dag dat u tijd hebt om uw materiaal te brengen).
Uw eerste factuur bestaat uit de eerste maandelijkse vergoeding, de borg (dit is de maandelijkse vergoeding zonder BTW, met een minimum van € 50) en een administratiekost, eventueel aangevuld met de aankoop van een slot en een vergoeding voor de verzekering.
Inboedel, goederen, archief of voorraad, bijna alles kan en mag. Zolang het geen ontvlambare of oplosbare (chemische) producten, bederfelijke levensmiddelen, levende of illegale goederen betreft kan het gestockeerd worden.
Alle units zijn schoon, droog en verlucht. De binnen-units zijn bovendien verwarmd (minimum temperatuur 11°C). Ideale omstandigheden om archieven, kritische producten (bijv. electronisch materiaal) en dergelijke op te slaan.
Met een gewone personenwagen of bestelwagen kan u gewoon tot aan de ingang rijden en daar laden of lossen. In het gebouw zijn verschillende transportkarren aanwezig waarmee u gemakkelijk uw goederen tot aan uw unit kunt verplaatsen. Verder hebben we ook de mogelijkheid om vrachtwagens te lossen met behulp van een heftruck, dit kan alleen volgens afspraak met de store manager.
De goederen die in uw unit zijn opgeslagen worden vaak gedekt door uw eigen inboedelverzekering, aangezien wij aan de hoogste brand- en inbraakeisen voldoen. Neem voor de zekerheid contact op met uw verzekeringsmakelaar. U dient uw verzekeringsadviseur te laten weten dat uw goederen bij ons opgeslagen staan.
Voor klanten die het willen kan er via All-Inn self storage een verzekering afgesloten worden.
U kan de eerste factuur betalen met bankkaart, creditcard of contant (dit laatste enkel indien u een leesbare Belgische electronische identiteitskaart kan voorleggen). De volgende facturen kan u ook via overschrijving betalen.
De facturen dienen steeds betaald te zijn de dag voordat de nieuwe terbeschikkingstellingsperiode begint.
Alle units zijn voor de klanten 7 dagen per week toegankelijk van 06.00 uur tot 23.00 uur.
Voor bedrijven kunnen we tijdens de kantooruren goederen in ontvangst nemen. Deze goederen kunnen ofwel in uw unit geplaatst worden of we stockeren ze in een tussenmagazijn waar u ze tijdens de openingsuren kan komen afhalen.
Om veiligheidsredenen is het niet toegestaan om in uw unit werkzaamheden uit te voeren.
- Label de dozen aan alle zes de zijden. Om later tijd te besparen, kan u de labels ook bijhouden op een lijst. Op deze manier kan u steeds gemakkelijk de doos vinden die u zoekt. Zorg bij het inpakken dat de dozen niet te zwaar worden, zodat u ze goed kan optillen bij het verhuizen.
- Indien mogelijk, demonteer dan uw meubilair. Meubels zoals tafels, kasten en bedden nemen zeer veel ruimte in als u ze niet demonteert. Pak alle stukken in en label ze.
Als de onderdelen niet te groot zijn, kan u ze bundelen en samen in zakken stoppen. Zo houdt u alle onderdelen mooi samen en hoeft u niet te zoeken als u de meubels opnieuw monteert. - Als u waardevolle of breekbare spullen inpakt, verpak ze dan individueel met noppenfolie of
onbedrukt papier. Plak tape om de verpakking rond uw items. Zo markeert u de spullen zodat u ze achteraf gemakkelijk kan onderscheiden van het opvulmateriaal. - Plastic kisten zijn ideaal om uw goederen op te slaan. Ze hebben dicht aansluitende deksels en kunnen gemakkelijk gestapeld worden.
- Gebruik geen plastic zeil om uw bezittingen te beschermen omdat deze zeilen vocht bijhouden.
- Gebruik geen kranten om uw spullen in te pakken. De inkt van de kranten kan zwarte vlekken achterlaten.
Als u metalen voorwerpen wil opslaan, dan bestaat het gevaar dat ze beginnen te roesten. U kan dat voorkomen als u, voor u ze opslaat, uw metalen gereedschap, apparaten, fietsen, ... inwrijft met een kleine hoeveelheid machineolie. Zorg er ook voor dat alle voorwerpen proper zijn vooraleer u ze opslaat.
Het probleem als u computers en dergelijke wil verhuizen is de grote hoeveelheid aan kabels. Als u zeker wil zijn dat u uw computer achteraf correct aansluit, kan u gebruik maken van gekleurde stickers. Plak zowel op de kabel als op de aansluiting voor die kabel dezelfde kleur sticker. Zo wordt het installeren van een computer kinderspel.
Als u electronica opslaat, gebruik dan bij voorkeur de originele dozen.
- Gebruik zoveel mogelijk ruimte van uw self storage unit. Probeer daarom vooraf te plannen hoe u uw goederen gaat stallen. Afhankelijk van de grootte van uw unit maakt u best 1 of meerdere gangen vrij zodat u al de opgeslagen voorwerpen goed kan bereiken.
- Laat overal ruimte tussen de wand van de unit en uw bezittingen.
- Indien mogelijk, maak gebruik van rekken.
- Als u dozen stapelt, plaats dan steeds de zwaarste dozen beneden en de lichtere dozen op de zwaardere dozen. Plaats bij voorkeur geen kartonnen dozen rechtstreeks op de vloer.
- Zorg dat alle apparaten droog en proper zijn voor u ze opslaat.
- Sla de meest waardevolle spullen achteraan de unit op. Zo zien anderen die niet als u in uw unit bent.
- Gebruik geen plastic zeil om uw bezittingen te beschermen omdat deze zeilen vocht bijhouden.
- Zet indien mogelijk uw sofa's rechtop (leunend op de zijkant), zo bespaart u veel ruimte. Let hierbij wel op dat u uw meubels niet beschadigt.
Gebruik kasten en/of schuiven ook als opslagruimte voor kleinere spullen. Zo bespaart u ruimte.
Als u meubels op elkaar stapelt, leg dan folie of papier tussen de meubels om krassen te voorkomen.
RESERVEREN
Reserveren kan gratis en probleemloos per mail of per fax (089 50 00 12) met vermelding van het type bestelwagen (de verhuiswagen met laadklep (Opel Movano)) OF kleinere bestelwagen (Fiat Ducato), datum, naam, adres, telefoonnummer (voor een bedrijf ook bedrijfsnaam en BTW-nummer) en duur van de huur (uur van afhalen en terugbrengen). Best vraagt u vooraf de beschikbaarheid even na.
ANNULEREN
Annuleren van de reservatie kan enkel onder de volgende voorwaarden:
- Indien de reservering gewijzigd of geannuleerd wordt ten laatste 4 dagen vóór de gereserveerde periode, is dit kosteloos.
- Bij een te late annulatie wordt een annuleringskost van de helft van het volledige huurbedrag (incl. BTW) aangerekend.
- Bij het ontbreken van een annulatie (op het moment van aanvang van voorziene huurperiode) wordt het volledige huurbedrag (incl. BTW) aangerekend
AFHALEN
Afhalen doet u tijdens de openingsuren van All-Inn services.
Bij het afhalen van de wagen vragen we uw geldig identiteitsbewijs en rijbewijs (én beide documenten van de eventuele andere bestuurder) mee te brengen. De bestuurder(s) dient minimaal één jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.
We vragen de borg samen met de huur te betalen bij afhalen van de wagen. Deze betaling kan contant (indien een elektronisch leesbaar identiteitsbewijs kan voorgelegd worden) of met bankkaart. Enkel indien de borg contant betaald werd, wordt de borg contant terugbetaald bij het terugbrengen van de wagen; bij betaling met kaart wordt de borg overgeschreven op het rekeningnummer vermeld op de huurovereenkomst (binnen 21 kalenderdagen).
TERUGBRENGEN
Bij het terugbrengen is de wagen zuiver (binnen en buiten), de brandstoftank terug vol (het tankbewijs brengt u mee als bewijs) en de gehuurde verhuismaterialen worden mee afgegeven samen met de sleutel en de map met boorddocumenten.
Terugbrengen doet u op het moment dat het huurcontract afloopt en ook dit, in principe, tijdens de openingstijden van All-Inn services.
Wat u niet mag vergeten te doen bij het terugbrengen buiten onze openingsuren:
- Bij het terugbrengen is de wagen zuiver (binnen en buiten) en de brandstoftank terug vol.
- De boorddocumenten laat u in de afgesloten wagen.
- U noteert de eindkmstand op een afzonderlijk briefje met vermelding van uw naam (briefjes vindt u in principe achter de zonneklep van de bestuurder).
- De sleutel deponeert u, samen met het briefje met de eindkmstand en het tankbewijs, in de ideeënbus.
De kantoren van All-Inn services zijn open op weekdagen van 09u00 - 17u30 en op zaterdag van 09u00 - 12u00.
VERLENGEN VAN DE HUURPERIODE
Als u de overeenkomst wilt vernieuwen, volgt u deze stappen:
- u vraagt ons dit schriftelijk aan (per fax of per e-mail) tijdens de kantooruren
- de lopende huurovereenkomst zal dan desgevallend worden aangepast of een nieuwe huurovereenkomst zal worden opgesteld op voorwaarde dat de wagen voor die dag(en) nog beschikbaar is.
AANSPRAKELIJKHEID / VERZEKERING / VRIJSTELLINGEN
Pechbijstand (hetzelfde voor alle wagens):
Wij hebben standaard volgende immobiliteitspechbijstand (P-PLUS/VVW+/EUR): dag en nacht bijstand bij onverwachte mobiliteitspech of immobiliteit tgv een ongeval vanaf je voordeur tot in heel Europa (exclusief Turkije) en dit wil het volgende zeggen:
- in België: de immobiliteit kan meestal ter plaatse worden opgelost; lukt dat niet, dan heb je recht op een vervangbestelwagen type gesloten bestelwagen met een MTM 3.5 ton en wordt de wagen naar de plaats gesleept die het meest geschikt is voor het uitvoeren van de herstelling
- op reis in het buitenland: de immobiliteit kan meestal ter plaatse worden opgelost; lukt dat niet dan repatriëring van voertuig en inzittenden indien het niet herstelbaar is binnen de 3 werkdagen, ev. overnachtingskosten bij wachten op herstelling, verzending van wisselstukken, enzovoort
Wanneer je naar het buitenland gaat, kan je deze bijstand uitbreiden met een vervangpersonenwagen in Europa. De prijs voor deze uitbreiding: € 37 incl. BTW / € 30,58 excl. BTW per huurovereenkomst en dient doorgegeven te zijn bij de reservatie van de wagen.
Wanneer je bij de Opel Movano problemen hebt met de laadklep (geen immobiliteit), kan je ook rekenen op een pechverhelping.
Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid, schade aan het voertuig en diefstal
Deze zijn in de huurprijs inbegrepen.
Burgerlijke aansprakelijkheid | Schade aan het voertuig | Diefstal | |
Vrijstelling | € 990 per betrokken partij en per ongeval | € 990 | € 2500 |
Deze vrijstellingen zijn niet afkoopbaar.
O.a. volgende schade is niet verzekerd (de huurder en/of aangewezen bestuurder is alle kosten verschuldigd):
- schade door en aan het dak van het voertuig en schade door de lading;
- schade veroorzaakt door uitstekende voorwerpen, niet eigen aan het voertuig,
- schade die voortkomt uit een grote fout of grove nalatigheid van de huurder of bestuurder (bijv. rijden onder invloed van drugs of alcohol….);
- schade die opzettelijk werd aangebracht (bijv. fraude);
- schade aan derden of aan de wagen veroorzaakt door niet opgegeven bestuurders of huurders;
- schade aan de goederen die u vervoert;
- schade en kosten door het tanken met de verkeerde brandstof;
- schade aan de banden, tenzij normale slijtage;
- indien de huurder en/of de aangewezen bestuurder vluchtmisdrijf pleegt, dan worden alle uitgaven en kosten volledig doorgerekend aan de de huurder en/of de aangewezen bestuurder;
- tgv een ongeval waarbij de huurder en/of de aangewezen bestuurder eveneens tegenpartij is, dan worden alle uitgaven en kosten volledig doorgerekend aan de huurder en/of de aangewezen bestuurder…
Bij elk schadegeval waar de huurder en/of de aangewezen bestuurder aansprakelijk is, wordt een kost voor de behandeling van het dossier aangerekend ter grootte van € 363 (excl. BTW).
U mag alleen rijden in de landen vermeld op het groene formulier, zoals België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië, Noord-Ierland, Ierland, Luxemburg, Nederland. Voor een volledig overzicht, raadpleeg even het groene formulier. Als je naar het buitenland wil rijden, dien je dit op voorhand te melden en ten laatste bij het ondertekenen van de huurovereenkomst.
Er mag een andere persoon dan de huurder met het gehuurde voertuig rijden maar dit moet bij het afsluiten van de huurovereenkomst doorgegeven worden en dit mag enkel de persoon zijn die op de huurovereenkomst vermeld staat. Deze aangewezen bestuurder dient in het bezit te zijn van een geldig identiteitsbewijs en rijbewijs(minstens 1 jaar oud en een identiteitskaart). Deze documenten worden meegebracht bij het afsluiten van de huurovereenkomst.
In de “Algemene huurvoorwaarden” vindt u verdere details.
EEN ONGEVAL
Wat doet u?
- U vult altijd een Europees aanrijdingsformulier in en bezorgt dit binnen de 24u aan ons.
- Als er betwisting is, roep dan steeds de hulp in van de politie (noodnummers: in België: 100 (medische hulp), 101 (politionele hulp); internationaal noodnummer: 112).
- Indien u niet meer kan rijden met het voertuig neemt u contact op met de alarmcentrale, VAB, op +32 (0)70 344 666 en geeft volgende gegevens door:
- voor de kleinere bestelwagen Fiat Ducato: aansluitingsnummer: 57343210 / nummerplaat (1-DAD-799)
voor de verhuiswagen met laadklep Opel Movano: aansluitingsnummer: 64294620 / nummerplaat 1 HSS 887 - exacte plaats van het voertuig (stad/dorp, straat en nr of kilometerpaal of visueel herkenningspunt)
- het telefoonnummer waarop u te bereiken bent
- voor de kleinere bestelwagen Fiat Ducato: aansluitingsnummer: 57343210 / nummerplaat (1-DAD-799)
- U meldt het ongeval zo snel mogelijk en ten laatste binnen 24u aan All-Inn services (089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46 of info@mijnopslagbox.be) en u maakt hier bovendien melding van op de originele huurovereenkomst bij terug brengen van de wagen of via mail.
In de “Algemene huurvoorwaarden” vindt u verdere details.
DIEFSTAL
Wat doet u?
- U doet onmiddellijk aangifte bij de politie.
- U verwittigt zo snel mogelijk en ten laatste binnen 24 u All-Inn services (089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46).
In de “Algemene huurvoorwaarden” vindt u verdere details.
SCHADE
U brengt ons zo spoedig mogelijk en ten laatste binnen 24 u op de hoogte (089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46 of info@mijnopslagbox.be) en u maakt hier bovendien melding van op de originele huurovereenkomst bij terug brengen van de wagen of via mail. Indien de schade toegebracht werd door een onbekende derde, geeft u bovendien deze schade door aan de politie.
PECH ONDERWEG
Wat doet u?
- U kan niet meer verder rijden door mechanisch defect of lekke band
- U neemt contact op met de alarmcentrale, VAB op +32 (0)70 344 666 en geeft volgende gegevens door:
- voor de kleinere bestelwagen Fiat Ducato: aansluitingsnummer: 57343210 / nummerplaat (1-DAD-799)
voor de verhuiswagen met laadklep Opel Movano: aansluitingsnummer: 64294620 / nummerplaat 1 HSS 887 - exacte plaats van het voertuig (stad/dorp, straat en nr of kilometerpaal of visueel herkenningspunt)
- het telefoonnummer waarop u te bereiken bent
- voor de kleinere bestelwagen Fiat Ducato: aansluitingsnummer: 57343210 / nummerplaat (1-DAD-799)
- U meldt het ongeval zo snel mogelijk en ten laatste binnen 24u aan All-Inn services (089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46 of info@mijnopslagbox.be) en u maakt hier bovendien melding van op de originele huurovereenkomst bij terug brengen van de wagen of via mail.
- U neemt contact op met de alarmcentrale, VAB op +32 (0)70 344 666 en geeft volgende gegevens door:
- Laadklep werkt niet meer (enkel voor verhuiswagen met laadklep):
- U zorgt dat uzelf in veiligheid staat en anderen niet in gevaar brengt.
- U neemt contact op met één van de zaakvoerders van All-Inn services op één van volgende nummers: 089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46 of 0477/41 29 15.
Zij ondernemen dan verdere acties. - Enkel en alleen als u niemand kan bereiken op alle voorgaande nummers, neemt u contact op met de firma Nebim Jrs (089/41 10 55 (tijdens kantooruren) of 0476/24 62 01 (buiten de kantooruren)) en geeft volgende gegevens door:
- exacte plaats van het voertuig (stad/dorp, straat en nr of kilometerpaal of visueel herkenningspunt)
- dat het gaat om de Opel Movano: nummerplaat 1 HSS 887
- onze firmanaam All-Inn services – Slingerweg 52 – 3600 Genk
- het telefoonnummer waarop u te bereiken bent
In de “Algemene huurvoorwaarden” vindt u verdere details.
PRAKTISCHE INFORMATIE
Aanhangwagen
Onze wagens zijn niet voorzien van een trekhaak.
Waar moet ik op letten als ik de laadklep gebruik (enkel voor de verhuiswagen met laadklep)?
Opel Movano: Zie de handleiding aan de zijkant van de wagen ter hoogte van het bedieningspaneel van de laadklep
Let tevens op het laadvermogen van de laadklep (max. 750kg) en het plaatsen van de lading (in het midden en zo dicht mogelijk tegen de wagen).
Waarom wordt het laadvermogen kleiner bij grotere wagens met rijbewijs B?
Dit heeft te maken met de beperking tot 3.500 kg in hoogst toegelaten gewicht voor voertuigen met een rijbewijs B. Het hoogst toegelaten gewicht is het totaal van het gewicht van de wagen én de lading. Grotere wagens zijn zwaarder en kunnen bijgevolg dan ook minder gewicht vervoeren, bovendien weegt het systeem met een laadklep ook behoorlijk wat.
Wat is inbegrepen bij de huurprijs?
Een bepaald aantal kilometers (afhankelijk van de huurperiode), pechbijstand bij pech of ongeval, verzekering in burgerlijke aansprakelijkheid, schade aan het voertuig en diefstal (met de bijhorende vrijstellingen en voorwaarden).
Voor alle vragen waarop je hierboven of op onze website geen antwoord vindt, kan je ons gerust mailen (info@mijnopslagbox.be) of telefonisch contacteren (089/50 00 11).
U kan schriftelijk per brief, fax of per e-mail opzeggen, ten laatste 14 dagen op voorhand.
Wanneer de ruimte leeg en zuiver is, verwijdert u het slot en komt u best zo spoedig mogelijk langs kantoor of bezorgt u ons een mail. We kijken de ruimte dan na en vervolgens wordt uw borg teruggestort.