FAQ - Wat moet ik nog weten als ik de verhuis- of bestelwagen huur?
RESERVEREN
Reserveren kan gratis en probleemloos per mail of per fax (089 50 00 12) met vermelding van het type bestelwagen (de verhuiswagen met laadklep (Opel Movano)) OF kleinere bestelwagen (Fiat Ducato), datum, naam, adres, telefoonnummer (voor een bedrijf ook bedrijfsnaam en BTW-nummer) en duur van de huur (uur van afhalen en terugbrengen). Best vraagt u vooraf de beschikbaarheid even na.
ANNULEREN
Annuleren van de reservatie kan enkel onder de volgende voorwaarden:
- Indien de reservering gewijzigd of geannuleerd wordt ten laatste 4 dagen vóór de gereserveerde periode, is dit kosteloos.
- Bij een te late annulatie wordt een annuleringskost van de helft van het volledige huurbedrag (incl. BTW) aangerekend.
- Bij het ontbreken van een annulatie (op het moment van aanvang van voorziene huurperiode) wordt het volledige huurbedrag (incl. BTW) aangerekend
AFHALEN
Afhalen doet u tijdens de openingsuren van All-Inn services.
Bij het afhalen van de wagen vragen we uw geldig identiteitsbewijs en rijbewijs (én beide documenten van de eventuele andere bestuurder) mee te brengen. De bestuurder(s) dient minimaal één jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs.
We vragen de borg samen met de huur te betalen bij afhalen van de wagen. Deze betaling kan contant (indien een elektronisch leesbaar identiteitsbewijs kan voorgelegd worden) of met bankkaart. Enkel indien de borg contant betaald werd, wordt de borg contant terugbetaald bij het terugbrengen van de wagen; bij betaling met kaart wordt de borg overgeschreven op het rekeningnummer vermeld op de huurovereenkomst (binnen 21 kalenderdagen).
TERUGBRENGEN
Bij het terugbrengen is de wagen zuiver (binnen en buiten), de brandstoftank terug vol (het tankbewijs brengt u mee als bewijs) en de gehuurde verhuismaterialen worden mee afgegeven samen met de sleutel en de map met boorddocumenten.
Terugbrengen doet u op het moment dat het huurcontract afloopt en ook dit, in principe, tijdens de openingstijden van All-Inn services.
Wat u niet mag vergeten te doen bij het terugbrengen buiten onze openingsuren:
- Bij het terugbrengen is de wagen zuiver (binnen en buiten) en de brandstoftank terug vol.
- De boorddocumenten laat u in de afgesloten wagen.
- U noteert de eindkmstand op een afzonderlijk briefje met vermelding van uw naam (briefjes vindt u in principe achter de zonneklep van de bestuurder).
- De sleutel deponeert u, samen met het briefje met de eindkmstand en het tankbewijs, in de ideeënbus.
De kantoren van All-Inn services zijn open op weekdagen van 09u00 - 17u30 en op zaterdag van 09u00 - 12u00.
VERLENGEN VAN DE HUURPERIODE
Als u de overeenkomst wilt vernieuwen, volgt u deze stappen:
- u vraagt ons dit schriftelijk aan (per fax of per e-mail) tijdens de kantooruren
- de lopende huurovereenkomst zal dan desgevallend worden aangepast of een nieuwe huurovereenkomst zal worden opgesteld op voorwaarde dat de wagen voor die dag(en) nog beschikbaar is.
AANSPRAKELIJKHEID / VERZEKERING / VRIJSTELLINGEN
Pechbijstand (hetzelfde voor alle wagens):
Wij hebben standaard volgende immobiliteitspechbijstand (P-PLUS/VVW+/EUR): dag en nacht bijstand bij onverwachte mobiliteitspech of immobiliteit tgv een ongeval vanaf je voordeur tot in heel Europa (exclusief Turkije) en dit wil het volgende zeggen:
- in België: de immobiliteit kan meestal ter plaatse worden opgelost; lukt dat niet, dan heb je recht op een vervangbestelwagen type gesloten bestelwagen met een MTM 3.5 ton en wordt de wagen naar de plaats gesleept die het meest geschikt is voor het uitvoeren van de herstelling
- op reis in het buitenland: de immobiliteit kan meestal ter plaatse worden opgelost; lukt dat niet dan repatriëring van voertuig en inzittenden indien het niet herstelbaar is binnen de 3 werkdagen, ev. overnachtingskosten bij wachten op herstelling, verzending van wisselstukken, enzovoort
Wanneer je naar het buitenland gaat, kan je deze bijstand uitbreiden met een vervangpersonenwagen in Europa. De prijs voor deze uitbreiding: € 37 incl. BTW / € 30,58 excl. BTW per huurovereenkomst en dient doorgegeven te zijn bij de reservatie van de wagen.
Wanneer je bij de Opel Movano problemen hebt met de laadklep (geen immobiliteit), kan je ook rekenen op een pechverhelping.
Verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid, schade aan het voertuig en diefstal
Deze zijn in de huurprijs inbegrepen.
Burgerlijke aansprakelijkheid | Schade aan het voertuig | Diefstal | |
Vrijstelling | € 990 per betrokken partij en per ongeval | € 990 | € 2500 |
Deze vrijstellingen zijn niet afkoopbaar.
O.a. volgende schade is niet verzekerd (de huurder en/of aangewezen bestuurder is alle kosten verschuldigd):
- schade door en aan het dak van het voertuig en schade door de lading;
- schade veroorzaakt door uitstekende voorwerpen, niet eigen aan het voertuig,
- schade die voortkomt uit een grote fout of grove nalatigheid van de huurder of bestuurder (bijv. rijden onder invloed van drugs of alcohol….);
- schade die opzettelijk werd aangebracht (bijv. fraude);
- schade aan derden of aan de wagen veroorzaakt door niet opgegeven bestuurders of huurders;
- schade aan de goederen die u vervoert;
- schade en kosten door het tanken met de verkeerde brandstof;
- schade aan de banden, tenzij normale slijtage;
- indien de huurder en/of de aangewezen bestuurder vluchtmisdrijf pleegt, dan worden alle uitgaven en kosten volledig doorgerekend aan de de huurder en/of de aangewezen bestuurder;
- tgv een ongeval waarbij de huurder en/of de aangewezen bestuurder eveneens tegenpartij is, dan worden alle uitgaven en kosten volledig doorgerekend aan de huurder en/of de aangewezen bestuurder…
Bij elk schadegeval waar de huurder en/of de aangewezen bestuurder aansprakelijk is, wordt een kost voor de behandeling van het dossier aangerekend ter grootte van € 363 (excl. BTW).
U mag alleen rijden in de landen vermeld op het groene formulier, zoals België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië, Noord-Ierland, Ierland, Luxemburg, Nederland. Voor een volledig overzicht, raadpleeg even het groene formulier. Als je naar het buitenland wil rijden, dien je dit op voorhand te melden en ten laatste bij het ondertekenen van de huurovereenkomst.
Er mag een andere persoon dan de huurder met het gehuurde voertuig rijden maar dit moet bij het afsluiten van de huurovereenkomst doorgegeven worden en dit mag enkel de persoon zijn die op de huurovereenkomst vermeld staat. Deze aangewezen bestuurder dient in het bezit te zijn van een geldig identiteitsbewijs en rijbewijs(minstens 1 jaar oud en een identiteitskaart). Deze documenten worden meegebracht bij het afsluiten van de huurovereenkomst.
In de “Algemene huurvoorwaarden” vindt u verdere details.
EEN ONGEVAL
Wat doet u?
- U vult altijd een Europees aanrijdingsformulier in en bezorgt dit binnen de 24u aan ons.
- Als er betwisting is, roep dan steeds de hulp in van de politie (noodnummers: in België: 100 (medische hulp), 101 (politionele hulp); internationaal noodnummer: 112).
- Indien u niet meer kan rijden met het voertuig neemt u contact op met de alarmcentrale, VAB, op +32 (0)70 344 666 en geeft volgende gegevens door:
- voor de kleinere bestelwagen Fiat Ducato: aansluitingsnummer: 57343210 / nummerplaat (1-DAD-799)
voor de verhuiswagen met laadklep Opel Movano: aansluitingsnummer: 64294620 / nummerplaat 1 HSS 887 - exacte plaats van het voertuig (stad/dorp, straat en nr of kilometerpaal of visueel herkenningspunt)
- het telefoonnummer waarop u te bereiken bent
- voor de kleinere bestelwagen Fiat Ducato: aansluitingsnummer: 57343210 / nummerplaat (1-DAD-799)
- U meldt het ongeval zo snel mogelijk en ten laatste binnen 24u aan All-Inn services (089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46 of info@mijnopslagbox.be) en u maakt hier bovendien melding van op de originele huurovereenkomst bij terug brengen van de wagen of via mail.
In de “Algemene huurvoorwaarden” vindt u verdere details.
DIEFSTAL
Wat doet u?
- U doet onmiddellijk aangifte bij de politie.
- U verwittigt zo snel mogelijk en ten laatste binnen 24 u All-Inn services (089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46).
In de “Algemene huurvoorwaarden” vindt u verdere details.
SCHADE
U brengt ons zo spoedig mogelijk en ten laatste binnen 24 u op de hoogte (089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46 of info@mijnopslagbox.be) en u maakt hier bovendien melding van op de originele huurovereenkomst bij terug brengen van de wagen of via mail. Indien de schade toegebracht werd door een onbekende derde, geeft u bovendien deze schade door aan de politie.
PECH ONDERWEG
Wat doet u?
- U kan niet meer verder rijden door mechanisch defect of lekke band
- U neemt contact op met de alarmcentrale, VAB op +32 (0)70 344 666 en geeft volgende gegevens door:
- voor de kleinere bestelwagen Fiat Ducato: aansluitingsnummer: 57343210 / nummerplaat (1-DAD-799)
voor de verhuiswagen met laadklep Opel Movano: aansluitingsnummer: 64294620 / nummerplaat 1 HSS 887 - exacte plaats van het voertuig (stad/dorp, straat en nr of kilometerpaal of visueel herkenningspunt)
- het telefoonnummer waarop u te bereiken bent
- voor de kleinere bestelwagen Fiat Ducato: aansluitingsnummer: 57343210 / nummerplaat (1-DAD-799)
- U meldt het ongeval zo snel mogelijk en ten laatste binnen 24u aan All-Inn services (089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46 of info@mijnopslagbox.be) en u maakt hier bovendien melding van op de originele huurovereenkomst bij terug brengen van de wagen of via mail.
- U neemt contact op met de alarmcentrale, VAB op +32 (0)70 344 666 en geeft volgende gegevens door:
- Laadklep werkt niet meer (enkel voor verhuiswagen met laadklep):
- U zorgt dat uzelf in veiligheid staat en anderen niet in gevaar brengt.
- U neemt contact op met één van de zaakvoerders van All-Inn services op één van volgende nummers: 089/50 00 10, 0476/29 85 80, 0477/21 03 46 of 0477/41 29 15.
Zij ondernemen dan verdere acties. - Enkel en alleen als u niemand kan bereiken op alle voorgaande nummers, neemt u contact op met de firma Nebim Jrs (089/41 10 55 (tijdens kantooruren) of 0476/24 62 01 (buiten de kantooruren)) en geeft volgende gegevens door:
- exacte plaats van het voertuig (stad/dorp, straat en nr of kilometerpaal of visueel herkenningspunt)
- dat het gaat om de Opel Movano: nummerplaat 1 HSS 887
- onze firmanaam All-Inn services – Slingerweg 52 – 3600 Genk
- het telefoonnummer waarop u te bereiken bent
In de “Algemene huurvoorwaarden” vindt u verdere details.
PRAKTISCHE INFORMATIE
Aanhangwagen
Onze wagens zijn niet voorzien van een trekhaak.
Waar moet ik op letten als ik de laadklep gebruik (enkel voor de verhuiswagen met laadklep)?
Opel Movano: Zie de handleiding aan de zijkant van de wagen ter hoogte van het bedieningspaneel van de laadklep
Let tevens op het laadvermogen van de laadklep (max. 750kg) en het plaatsen van de lading (in het midden en zo dicht mogelijk tegen de wagen).
Waarom wordt het laadvermogen kleiner bij grotere wagens met rijbewijs B?
Dit heeft te maken met de beperking tot 3.500 kg in hoogst toegelaten gewicht voor voertuigen met een rijbewijs B. Het hoogst toegelaten gewicht is het totaal van het gewicht van de wagen én de lading. Grotere wagens zijn zwaarder en kunnen bijgevolg dan ook minder gewicht vervoeren, bovendien weegt het systeem met een laadklep ook behoorlijk wat.
Wat is inbegrepen bij de huurprijs?
Een bepaald aantal kilometers (afhankelijk van de huurperiode), pechbijstand bij pech of ongeval, verzekering in burgerlijke aansprakelijkheid, schade aan het voertuig en diefstal (met de bijhorende vrijstellingen en voorwaarden).
Voor alle vragen waarop je hierboven of op onze website geen antwoord vindt, kan je ons gerust mailen (info@mijnopslagbox.be) of telefonisch contacteren (089/50 00 11).